Afdelingsleder til Aflastningen Lille Kolstrup i Børnehandicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv som leder af Aflastningen, som er for børn og unge i alderen 0-18 år med særlige behov?
Vil du stå i spidsen for en afdeling, hvor omsorg, samarbejde, faglighed og fokus på kerneopgaven er vigtig? Og er du tillidsvækkende, relations- og dialogskabende? Hvis du kan sige ja, så ser vi frem til at læse din ansøgning.

I Børnehandicap arbejder vi ud fra de overordnede værdier: 

Samarbejde – Tillid Omsorg – AnerkendelseFaglighed - Kvalitet

Vi mener, at vores kerneopgave lykkes, når børnene oplever, at vi sammen skaber trivsel, udvikling, læring og livsglæde med udgangspunkt i det, der motiverer det enkelte barn. I Børnehandicap løser vi kerneopgaven sammen og er derfor på udkig efter en holdspiller.

Har du lyst til at videreudvikle dine ledelsesmæssige kompetencer inden for en velfungerende organisation i Aabenraa Kommune, kan det netop være dig, vi søger som ny kollega.

I Børnehandicap har vi en uddannelsesplan for 2024 og 2025
Vi starter allerede i foråret 2024, hvor alle medarbejdere kommer på uddannelse i LA2 - Low Arousal 2, som er en samtale- og refleksionsmetode, hvor medarbejderne bliver styrket i at forebygge og håndtere udfordrende adfærd samt lære af eventuelle episoder.

Fra september 2024 til december 2025 får alle faste medarbejdere i Børnehandicap uddannelse i Neuroaffektiv Udviklingspsykologi med Susan Hart. Uddannelsens formål er at få et grundigt kendskab til neuroaffektiv udviklingspsykologi bl.a. gennem de neuroaffektive kompasser og den neuroaffektive analyse, så det bliver muligt at arbejde mere målrettet med både vurderings- og interventionsopgaver.

Om Børnehuset Lille Kolstrup
Børnehuset Lille Kolstrup er beliggende på Lille Kolstrup 10 i Aabenraa. Vi er et tilbud til børn med fysiske -og psykiske funktionsnedsættelser. Vi er en institution under Børne- og familieafdelingen i Aabenraa Kommune og vi er normeret med 10 pladser til børn i alderen 0-18 år, som lige nu er fordelt på omkring 42 børn og unge i alderen 3 til 17 år og der omkring 30 medarbejdere inklusiv vikarar ansat.  

Du vil i samarbejde med de øvrige afdelingsledere mestre kunsten i både at videreføre allerede etablerede indsatser og tiltag og have et skarpt øje for nytænkning og videreudvikling af den daglige pædagogiske, sundhedsfaglige og ledelsesmæssige praksis - altid til størst mulig gavn for vores børn.
Du skal som afdelingsleder aktivt og engageret være med til at sætte tydelig ledelsesmæssig og faglig retning, både for aflastningen og i samarbejde med lederteamet i hele Børnehandicap.

Vi kan blandt andet tilbyde dig

  • at arbejde med daglig ledelse inden for et særdeles spændende ledelsesområde i en velfungerende organisation
  • at blive en del af et dynamisk, udfordrende og udviklende tværfagligt miljø med i alt ca. 180 medarbejdere fordelt på 4 afdelingsledere på tværs i Børnehandicap
  • at du bliver afdelingsleder for ca. 30 medarbejdere i aflastningen
  • et yderst spændende arbejdsområde, hvor du både i dagligdagen og på et mere overordnet plan har stor indflydelse på den fortsatte udvikling inden for området
  • et job i en kommune, der har en overordnet tydelig retning i forhold til de tværgående indsatser med afsæt i strategien "Om det gode liv"
Ansvars- og arbejdsopgaver
Du bliver daglig leder for Aflastningen på Lille Kolstrup.
Du får ansvar for varetagelsen af den daglige personaleledelse, den faglige ledelse og den daglige drift i samarbejde med din nærmeste lederkolleger.

Dine opgaver overordnet set
Du får ansvar for varetagelsen af den daglige personaleledelse, den faglige ledelse og den daglige drift i samarbejde med din nærmeste lederkolleger. Dine hovedopgaver vil være:
  • det overordnede personaleansvar
  • ansvar for at sikre rammerne for et konstruktivt og professionelt samarbejde med fokus på kerneopgaven
  • ansvaret for at medarbejdernes tilgang til samarbejdet med børnene og de unge tager afsæt i Børnehandicaps værdigrundlag, faglige tilgange og metoder 
  • ansvaret for budget- og økonomistyring i samarbejde med institutionsleder og nærmeste lederkolleger  
  • det overordnede ansvar for, at vagtplanlægningen hænger sammen
  • dele vagttelefonen med de andre afdelingsledere så man har vagttelefonen hver 4 uge

Dine faglige- og ledelsesmæssige kvalifikationer:
Vi forventer, at du:
  • er uddannet pædagog
  • er fagligt reflekterende og nytænkende
  • har ledelseserfaring og vil udvikle på dit lederskab
  • i din ledelse formår at skifte mellem detalje, overblik og fremsyn
  • kan lede processer og være vedholdende i dette
  • prioriterer kendskab til børn og medarbejdere højt og respekterer de værdier og kulturer der er i Børnehandicap

Vi har desuden et ønske om, at du har diplom i ledelse, eller vil tage en anden relevant lederuddannelse på minimum diplomniveau.

Til dine personlige kompetencer forventer vi, at du er:
  • innovativ, ser muligheder frem for begrænsninger og tager initiativ. Du laver koncepter, afprøver løbende og er vedholdende i forhold til at skabe resultater 
  • ansvarlig, tager ejerskab og commitment alvorligt. Du sørger for, at opgaverne afsluttes, leverer til tiden og i rette kvalitet
  • løsningsorienteret, går analytisk, konkret og praktisk til værks og sikrer fokus på mål
  • teamdrivende, søger aktivt dialogen og er tillidsvækkende. Du sørger for ejerskab, når du sætter retning og tager styring i processerne
  • ihærdig og ambitiøs på organisationens vegne. Du er beslutsom, struktureret, vedholdende og målrettet med opgaverne
  • relationsskabende, åben, oprigtig, ærlig og inviterende i relationer. Du har en naturlig interesse for andre mennesker og ønsker at forstå andre synspunkter.
Læs mere om Børnehandicap, stillingen, ansættelsesproces med mere i job- og kompetenceprofilen

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til KL og SL’s lederoverenskomst.
Du bliver ansat uden højeste arbejdstid og vil indgå i et rul, hvor du vil have bagvagten og det ledelsesmæssige ansvar for hele børnehandicapområdet.

Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Ansættelsesform: 37 timer ingen øverste arbejdstid
Arbejdssted: Børnehandicapområdet, Lille Kolstrup 10, 62000 Aabenraa

Yderligere information om stillingerne
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte institutionsleder Lone Busk på telefon 2961 4876 eller mail lbus@aabenraa.dk.
Læs mere om os på vores hjemmeside

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest d. 14. april 2024.
Første samtalerunde bliver gennemført den 18. april 2024 og anden samtalerunde den d. 29. april 2024.
Tiltrædelse hurtigst muligt eller senest 1. juni 2024.





 

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ce894c35)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aabenraa Kommune, Posekærvej, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6018920

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet