Afdelingsleder til Posekær i Børnahandicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv som leder af en børneinstitution for børn og unge med særlige behov? Vil du stå i spidsen for en afdeling, hvor omsorg, samarbejde, faglighed og fokus på kerneopgaven er vigtig? Og er du tillidsvækkende, relations- og dialogskabende? Hvis du kan sige ja, så ser vi frem til at læse din ansøgning. 

I Børnehandicap arbejder vi ud fra de overordnede værdier:

Samarbejde – Tillid Omsorg – AnerkendelseFaglighed - Kvalitet

Vi mener, at vores kerneopgave er lykkes, når børnene oplever, at vi sammen skabe trivsel, udvikling, læring og livsglæde med udgangspunkt i det, er motiverer det enkelte barn. I Børnehandicap løser vi kerneopgaven sammen, så derfor er vi på udkig efter en holdspiller.

I Børneinstitutionen Posekær, som vi søger en ny afdelingsleder til, arbejder vi med børn og unge, der har multiple funktionsnedsættelser eller inde for autismespektrum forstyrrelser. Det er vigtigt for os, at indsatsene tager afsæt i det enkelte barn eller den unges behov, i et kvalificeret og fokuseret tværfagligt samarbejde med barnet, forældre og det sundhedsfaglige, terapeutiske personale.

Vi prioriterer at være fagligt opkvalificerede for at sikre vores viden matcher opgaverne i børnehandicapområdet.

Børnehandicapområdet er et kommunalt pædagogisk tilbud under Aabenraa Kommune og består af
 

  • Børneinstitutionen Posekær, der er normeret til 18 døgnpladser for børn og unge fra 0-23 år og er godkendt til 26 døgnpladser
  • Børnehuset Lille Kolstrup med henholdsvis specialbørnehave og døgnaflastning, der er normeret til 15 børn fra 0-6 år dog uden højeste børnetal og 10 aflastningspladser.
Vi er ca. 180 ansatte, 4 afdelingsledere og en institutionslederen. Vi har til huse på to matrikler i Aabenraa by. Vi søger en afdelingsleder til afdelingen på Posekærvej 20, 6200 Aabenraa.

Dine opgaver overordnet set
Du får ansvar for varetagelsen af den daglige personaleledelse, den faglige ledelse og den daglige drift i samarbejde med din nærmeste lederkolleger.

Dine hovedopgaver vil være:
  • det overordnede personaleansvar
  • ansvar for at sikre rammerne for et konstruktivt og professionelt samarbejde med fokus på kerneopgaven
  • ansvaret for at medarbejdernes tilgang til samarbejdet med børnene og de unge tager afsæt i Børnehandicaps værdigrundlag, faglige tilgange og metoder 
  • ansvaret for budget- og økonomistyring i samarbejde med institutionsleder og nærmeste lederkolleger  
  • det overordnede ansvar for, at vagtplanlægningen hænger sammen

Læs mere om Børnehandicap og ledelsesopgaverne i job- og kompetenceprofilen

Dine faglige- og ledelsesmæssige kvalifikationer
Vi forventer, at du:
  • er uddannet pædagog
  • er fagligt reflekterende og nytænkende
  • har ledelseserfaring og vil udvikle på dit lederskab
  • i din ledelse formår at skifte mellem detalje, overblik og fremsyn
  • kan lede processer og være vedholdende i dette
  • prioriterer kendskab til børn og medarbejdere højt og respekterer de værdier og kulturer der er i Børnehandicap

Vi har desuden et ønske om, at du har diplom i ledelse eller anden relevant lederuddannelse på minimum diplomniveau.

Til dine personlige kompetencer forventer vi, at du er
  • innovativ, ser muligheder frem for begrænsninger og tager initiativ. Du laver koncepter, afprøver løbende og er vedholdende i forhold til at skabe resultater 
  • ansvarlig, tager ejerskab og commitment alvorligt. Du sørger for, at opgaverne afsluttes, leverer til tiden og i rette kvalitet
  • løsningsorienteret, går analytisk, konkret og praktisk til værks og sikrer fokus på mål
  • teamdrivende, søger aktivt dialogen og er tillidsvækkende. Du sørger for ejerskab, når du sætter retning og tager styring i processerne
  • ihærdig og ambitiøs på organisationens vegne. Du er beslutsom, struktureret, vedholdende og målrettet med opgaverne
  • relationsskabende, åben, oprigtig, ærlig og inviterende i relationer. Du har en naturlig interesse for andre mennesker og ønsker at forstå andre synspunkter.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest den 8. november 2023.
Første samtalerunde bliver gennemført den 13. november 2023 og anden samtalerunde den 23. november 2023.
Forventet tiltrædelse den 1. januar 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker på kontraktvilkår, og der er en forhåndsaftale på området.

Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Yderligere oplysninger
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte institutionsleder Lone Busk på tlf. 2961 4876 med spørgsmål om stillingen og forventningerne til den kommende afdelingsleder. Ved ønske om rundvisning kontakt institutionsleder Lone Busk.

 

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=89e6c52b)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aabenraa Kommune, Posekærvej, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923083

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet