Afdelingsleder til Posekær i Børnehandicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv som leder af en børneinstitution for børn og unge med særlige behov? Vil du stå i spidsen for en afdeling, hvor omsorg, samarbejde, faglighed og fokus på kerneopgaven er vigtig? Og er du tillidsvækkende, relations- og dialogskabende? Hvis du kan sige ja, så ser vi frem til at læse din ansøgning.

I Børnehandicap arbejder vi ud fra de overordnede værdier

Samarbejde – Tillid Omsorg – AnerkendelseFaglighed - Kvalitet

Vi mener vores kerneopgave er lykkes, når børnene oplever, at vi sammen skabe trivsel, udvikling, læring og livsglæde med udgangspunkt i det, der motiverer det enkelte barn. I Børnehandicap løser vi kerneopgaven sammen, så derfor er vi på udkig efter en holdspiller.

Om Børnehandicap
Børnehandicapområdet er et kommunalt pædagogisk tilbud under Aabenraa Kommune og består af

  • Børneinstitutionen Posekær, der har 18 døgnpladser for børn og unge fra 0-23 år og
  • Børnehuset Lille Kolstrup med henholdsvis specialbørnehave og døgnaflastning, der er normeret til 15 børn fra 0-6 år og 10 aflastningspladser.

Vi er ca. 80 ansatte, 4 afdelingsledere og en institutionslederen. Vi har til huse på to matrikler i Aabenraa by. Vi søger en afdelingsleder til Børneinstitutionen Posekær på Posekærvej 20, 6200 Aabenraa.

I Børnehandicap har vi en uddannelsesplan for 2024 og 2025
Vi starter allerede i foråret 2024, hvor alle medarbejdere kommer på uddannelse i LA2 - Low Arousal 2, som er en samtale og refleksionsmetode, hvor medarbejderne bliver styrket i at forebygge og håndtere udfordrende adfærd samt lærer af eventuelle episoder.

Fra september 2024 til december 2025 får alle faste medarbejdere i Børnehandicap uddannelse i Neuroaffektiv Udviklingspsykologi. Uddannelsens formål er at få et grundigt kendskab til neuroaffektiv udviklingspsykologi bl.a. gennem de neuroaffektive kompasser og den neuroaffektive analyse, så det bliver muligt at arbejde mere målrettet med både vurderings- og interventionsopgaver.

Om Børneinstitutionen Posekær
I Børneinstitutionen Posekær arbejder vi med børn og unge, der har multiple funktionsnedsættelser eller er inde for autismespektrum forstyrrelser. Det er vigtigt for os, at indsatsene tager afsæt i det enkelte barn eller den unges behov i et kvalificeret og fokuseret tværfagligt samarbejde med barnet, forældre og det sundhedsfaglige, terapeutiske personale. Vi prioriterer at være fagligt opkvalificerede for at sikre vores viden matcher opgaverne i børnehandicapområdet.

Skal vi sige noget om, hvordan det er at være ansat på Posekær, har det selvfølgelig forskellige nuancer, men nogle af medarbejderne har udtalt:

På Posekær ønsker vi at opnå succes og har øje på selv de små successer. Vi har en spændende målgruppe, der gør at vi altid er i læring og vi går hjem fra arbejde med en følelse af at have gjort vores bedste og en forskel for den enkelte.
Michaela Platz Petersen, socialrådgiver

I det daglige arbejde er vi alle fælles om kerneopgaven og har fokus på at skabe og sikre det bedste for vores børn og unge.
Pia Søberg Nielsen, pædagog

Vi sætter børnenes trivsel og udvikling meget højt på Posekær!
Camilla Mathiesen, ergoterapeut

Jeg har som afdelingsleder fokus på at skabe rammer, hvor vores dygtige medarbejderne bedst muligt lykkes med kerneopgaven omkring børnene og de unge på Posekær.
Mette Svendsen, afdelingsleder

Dine opgaver overordnet set
Du får ansvar for varetagelsen af den daglige personaleledelse, den faglige ledelse og den daglige drift i samarbejde med din nærmeste lederkolleger. Dine hovedopgaver vil være
  • det overordnede personaleansvar
  • ansvar for at sikre rammerne for et konstruktivt og professionelt samarbejde med fokus på kerneopgaven
  • ansvaret for at medarbejdernes tilgang til samarbejdet med børnene og de unge tager afsæt i Børnehandicaps værdigrundlag, faglige tilgange og metoder 
  • ansvaret for budget- og økonomistyring i samarbejde med institutionsleder og nærmeste lederkolleger  
  • det overordnede ansvar for, at vagtplanlægningen hænger sammen

Læs mere om Børnehandicap og ledelsesopgaverne i job- og kompetenceprofilen.

Dine faglige- og ledelsesmæssige kvalifikationer
Vi forventer, at du
  • er uddannet pædagog
  • er fagligt reflekterende og nytænkende
  • har ledelseserfaring og vil udvikle på dit lederskab
  • i din ledelse formår at skifte mellem detalje, overblik og fremsyn
  • kan lede processer og være vedholdende i dette
  • prioriterer kendskab til børn og medarbejdere højt og respekterer de værdier og kulturer der er i Børnehandicap

Vi har desuden et ønske om, at du har diplom i ledelse eller anden relevant lederuddannelse på minimum diplomniveau.

Til dine personlige kompetencer forventer vi, at du er
  • innovativ, ser muligheder frem for begrænsninger og tager initiativ. Du laver koncepter, afprøver løbende og er vedholdende i forhold til at skabe resultater 
  • ansvarlig, tager ejerskab og commitment alvorligt. Du sørger for, at opgaverne afsluttes, leverer til tiden og i rette kvalitet
  • løsningsorienteret, går analytisk, konkret og praktisk til værks og sikrer fokus på mål
  • teamdrivende, søger aktivt dialogen og er tillidsvækkende. Du sørger for ejerskab, når du sætter retning og tager styring i processerne
  • ihærdig og ambitiøs på organisationens vegne. Du er beslutsom, struktureret, vedholdende og målrettet med opgaverne
  • relationsskabende, åben, oprigtig, ærlig og inviterende i relationer. Du har en naturlig interesse for andre mennesker og ønsker at forstå andre synspunkter.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest den 14. januar 2024.

Første samtalerunde bliver gennemført den 18. januar 2024 og anden samtalerunde den 29. januar 2024.

Forventet tiltrædelse den 1. marts 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker på kontraktvilkår, og der er en forhåndsaftale på området.

Du bliver ansat uden højeste arbejdstid og vil indgå i et rul, hvor du vil have bagvagten og det ledelsesmæssige ansvar for hele børnehandicapområdet.

Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Yderligere oplysninger
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte institutionsleder Lone Busk på tlf. 29614876 med spørgsmål om stillingen og forventningerne til den kommende afdelingsleder.

Ved ønske om rundvisning kontakt institutionsleder Lone Busk på tlf. 29614876.

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=2d36efdc)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aabenraa Kommune, Posekærvej, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960307

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet