Afdelingsleder til Rusmiddelcenter Aabenraa

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du uddannet sygeplejerske eller socialrådgiver? Kan du se dig selv som leder for et rusmiddelcenter? Vil du stå i spidsen for en afdeling, hvor samarbejde, faglighed og professionalisme er vigtig? Er du god til at skabe retning og ramme samtidig med, du ser muligheder frem for begrænsninger? Og går du aktivt i dialog og sørger for at alle får ejerskab? Hvis du kan sige ja, så er det måske dig, vi leder efter som vores nye afdelingsleder.

Om Center for Socialpsykiatri og Rusmiddel
I Center for Socialpsykiatri og Rusmiddel er missionen at skabe de bedste rammer for et tilbud, som er orienteret mod rehabilitering og recovery. I arbejdet med denne mission, er det vigtigt for os, at borgeren er i centrum og at vi løfter opgaven i fællesskab. Vi er derfor på udkig efter en holdspiller.

CSR, som vi hedder i daglig tale,  er et kommunalt tilbud under Aabenraa Kommune, der varetager opgaver i forhold til målgruppen psykisk sårbare og udsatte borgere. Vores tilbud omfatter:

  • Pædagogisk vejledning & Bostøtte
  • Værestederne CSR
  • Boenheden Stubbæk
  • Botilbud Bjerggade
  • Rusmiddelcenter

Vi er ca. 100 ansatte, 4 afdelingsledere og en centerleder. Vi har til huse på flere matrikler i Aabenraa Kommune og søger her en afdelingsleder til Rusmiddelcenteret, Reberbanen 3, 6200 Aabenraa.

Om Rusmiddelcenteret
Rusmiddelcenteret, der har rollen som både myndighed og udfører, tilbyder behandling til borgere med udfordringer inden for rusmidler og misbrug. Hos os visiterer og behandler vi løbende omkring 200 borgere. Vi har et stort fokus på at tilbyde et samlet tilbud til borgeren med udfordringer, der tilgodeser såvel den enkelte som familien eller pårørende som en helhed.

Ud over et samarbejde med den enkelte borger, har vi en lang række interne og eksterne samarbejdspartnere og -relationer, som er væsentligt at holde i kog. Du vil indgå i et ledernetværk sammen med andre afdelingsledere i forvaltningsorganisationen Social & Sundhed, men også have samarbejde med blandt andet Børn og Familieområdet, Jobcenteret, SSP, Kriminalforsorgen, Politiet og Regionen.

Vi er 14 medarbejdere, som primært har en social eller sundhedsfaglig uddannelse og med efteruddannelse som behandler.  Skal vi sige noget om, hvordan det er at være en del af Rusmiddelcenteret, har det selvfølgelig forskellige nuancer, men nogle af vores borgere har udtalt

Jeg har lært at tage mig selv i hånden.

I svigter os ikke! I er der altid.

Om vi er syge, har abstinenser eller står i lort til halsen, så står I der.

Det gør os glade, at vores borgere siger sådan om os, for det er nemlig vores mission; at være der for dem og at de går styrket herfra.

Dine opgaver på kort og længere sigt
Første og vigtigste opgave er, at du lærer borgere og medarbejdere samt Rusmiddelcenteret at kende, og danner dig et overblik, således du kan varetage den daglige personaleledelse, den faglige ledelse og den daglige drift. Til dette har du gode medarbejder og en ledergruppe som opbakning.

På kort sigt har vi en forventning om, at du har fokus på at arbejde med
  • afdelingens opgaver, struktur og opgaveprioritering
  • afdelingens dna – i forhold til kollektivt ansvar og opgave
  • omlægning af dobbeltdiagnose behandling til regionen
  • institutionsaftalemålene gældende for afdelingen.
Det er også vigtigt, at du fortsat udvikler området til gavn og glæde for vores borgere og i samarbejde med medarbejderne fortsat udvikler verden bedste arbejdsplads.

På den lange bane er forventningen især, at der er fokus på at udvikle
  • version 3.0 på rusmiddelcenter med fokus på øget gruppeorienteret behandling herunder gruppetilbud på tværes af CSR hvor der er fælles målgruppe
  • velfærdsteknologiske løsninger i forhold til behandling  
  • behandling af unge jf. vores forebyggelses indsats på ungdomsårgangene
Læs mere om Center for Socialpsykiatri og Rusmiddel samt arbejdsopgaverne i job- og kompetenceprofilen Job- og kompetenceprofil.

Dine faglige- og ledelsesmæssige kvalifikationer
Vi forventer, at du har
  • en uddannelse som sygeplejerske eller socialrådgiver
  • kan dokumentere ledelsesmæssig erfaring
  • en diplom i ledelse eller vil påbegynde en
  • evne til at yde god forvaltningspraksis og korrekt sagsbehandling.

I de personlige kompetencer er vi på udkig efter en leder, der er
  • innovativ, ser muligheder frem for begrænsninger og tager initiativ. Du laver koncepter, afprøver løbende og er vedholdende i forhold til at skabe resultater 
  • teamdrivende, søger aktivt dialogen og er tillidsvækkende. Du sørger for ejerskab, når du sætter retning og tager styring i processerne
  • relations skabende, du er åben, oprigtig, ærlig og inviterende i relationer. Du har en naturlig interesse for andre mennesker og ønsker at forstå andre synspunkter
  • optimistisk, ser det positive i en situation og har en smittende entusiasme. Du fremstår positiv, tror på at tingene løser sig og er ikke bange for at begå fejl.
  • styrende, viser retning og tager stilling. Du er ikke bange for konfrontationer, tør udfordre samtidig med du fremstår stabil, vedholden og sikker i dine meninger
  • organiserende, realistisk og stiller skarpt på, hvad der kan lade sig gøre i virkeligheden inde for rammer og ressourcer. Du kan skabe rammer og rutiner, er velovervejet og tålmodig i din arbejdsfacon. Du planlægger og tilrettelægger for at sikre fremdrift.
Hvis ikke du har tabt pusten endnu, men tænker det er lige mig, så læs videre!

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest den 1. april 2024.

Første samtalerunde bliver gennemført den 5. april 2024 og anden samtalerunde den 24. april 2024. Der vil før anden samtale blive udarbejdet en personprofil ved en ledelseskonsulent.

Forventet tiltrædelse den 1. juni 2024 eller efter aftale.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker på kontraktvilkår ud fra gældende overenskomst.

Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest og at ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Yderligere oplysninger
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte centerleder Henning Iversen på tlf. 28994025 med spørgsmål om stillingen og forventningerne til den kommende afdelingsleder. Du er også velkommen til at kontakte fagkoordinator Tina Petersen på 20261913, hvis du har spørgsmål til Rusmiddelcenteret.

Vi kan ellers anbefale at du besøger vores hjemmeside csr-aabenraa  vores FB side Center for Socialpsykiatri og Rusmiddel – du er også velkommen til at besøge vores podcast CSR https://open.spotify.com/show/6Lb6giKjNonTDW3jztGu46?si=7BzRBFubQcilpnSpCXA3-w  og blandt andet høre en samtale med en borger som benytter Rusmiddelcenteret.

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=9476bd7a)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aabenraa Kommune, Reberbanen, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6012414

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet