Bliv controller hos SOSU Syd og form fremtidens velfærdsadministration

dato

SOSU Syd søger controller 

 

Er du en struktureret og detaljeorienteret controller, som kan bidrage til at sikre en solid økonomisk drift og samtidig motiveres af at skabe god ledelsesrapportering gennem data? Trives du med vekslen mellem drift og udvikling, og kan du udtænke nye spændende løsninger og se udviklingspotentialer på dit område? Kan du samarbejde på tværs og skabe fællesskab omkring opgaveløsningen? Så er du måske vores nye kollega. 

  

SOSU Syd uddanner fremtidens velfærdsmedarbejdere inden for sundhed, omsorg og pædagogik. Her spiller professionelle rammer og kompetent administration en vigtig rolle, hvilket du som vores nye kollega skal bidrage til. 

 

Du vil skulle løse en bred vifte af økonomiopgaver med udgangspunkt i budget- og regnskabsfeltet. Din rolle bliver at bidrage til løsningen af analyse- og driftsopgaver inden for økonomiområdet, hvor du har lyst til at arbejde fra faktura til regnskab i samarbejde med dine kollegaer.  

 

Da stillingen er nyoprettet, vil der være gode muligheder for at præge dine opgaver. Vi forventer derfor, at du har evnen til at se muligheder og udviklingspotentialer i organisationen, og at du kan samarbejde på tværs for at realisere potentialet. 

 

Du kommer til at arbejde tæt sammen med ressourcechefen om økonomistyring og de strategiske beslutninger ud fra økonomiske data. Du kommer til at klæde ledelsen på i forhold til beslutninger, der vedrører økonomi. Og i samarbejde med ressourcechefen kommer du til at stå i spidsen for at forbedre vores afrapporteringsmateriale. 

  

Du kan forvente god sparring og opbakning, men også mulighed for at du kan shine med dine evner i organisationen.  

  

Vi øver os i at blive en hybrid organisation, så vi arbejder både på skolen, hjemmefra og hvor det ellers giver mening. Men vi vægter fællesskabet højt, så det er vigtigt, at vi også mødes fysisk, deltager i hinandens arbejdsliv og er nogenlunde synkront på arbejde, uanset hvor vi arbejder.    

 

Dine opgaver vil blandt andet være: 

  • Økonomistyring i samarbejde med ressourcechefen  

  • Budgetlægning og -opfølgning 

  • Regnskab  

  • Indberetninger til staten 

  • Kontrol af aktivitetsindberetninger 

  • Bidrage til projektadministration af eksterne projekter 

  • Digitalisering af økonomiområdet sammen med vores digitaliseringskonsulent 

 

Vi forventer, at du: 

  • har relevant erfaring fra en lignende stilling i en offentlig organisation, gerne fra en uddannelsesinstitution eller som revisorassistent. 

  • er erfaren bruger af Excel og gerne har kendskab til Navision Stat. 

  • har naturligt flair for IT og digitale løsninger. 

  • har interesse for budget- og analyseopgaver. 

  • altid har et blik for, hvordan vi kan blive bedre. 

  • er samarbejdsvillig og serviceminded. 

  • kan tage ansvar for egne og tværgående opgaver. 

 

Har du kendskab til Power BI, er det en fordel, men ikke et krav. 

 

 

Vi tilbyder dig: 

  • en spændende stilling i et velfungerende team med høje ambitioner for driften af SOSU Syd. 

  • en ambitiøs arbejdsplads, hvor vi altid har blik for at blive bedre og tør at afprøve nye løsninger. 

  • et job, hvor du får mulighed for at udvikle og dygtiggøre dig. 

  • et team med dygtige og erfarne kolleger, der alle bidrager til det gode samarbejde i teamet og til at løse opgaverne bedst muligt hver dag. 

  • en arbejdsplads med højt til loftet og god work-life balance. 

 

  

Ansættelse efter aftale. Stillingen kan laves på 30-37 timer ugentligt. 

  

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og aftaler for området. 

 

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte interim ressourcechef Jeppe Bomann på tlf. 20644503. 

 

Vil du vide mere om skolen, kan du besøge skolens hjemmeside www.sosusyd.dk 

  

Ansøgningsfrist er mandag den 24. marts 2025 kl. 08.00. Din ansøgning med CV og relevante bilag sendes elektronisk via linket på denne side. 

  

Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 25. marts 2025 om eftermiddagen på SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa. Evt. anden samtale afholdes den 28. marts om formiddagen. 

  

Generelt om skolen 

SOSU Syd er en selvejende erhvervsuddannelsesinstitution under staten med 115 ansatte. Vi tilbyder en række uddannelser indenfor sundhed, pædagogik og velfærdsteknologi, samt en nystartet gymnasial uddannelse. Desuden varetager vi en lang række før-uddannelsesaktiviteter og kurser og indgår i en række udviklingsprojekter. 

 

Vi arbejder med strategiske mål, der kan mærkes i skolens hverdag og helt ud til borgeren gennem vores mærkesager Læring, Sundhed og Mellemfolkelighed. På SOSU Syd har vi en vision om at uddanne elitepraktikere – de bedste inden for deres felt – i et attraktivt og nytænkende læringsmiljø. Derfor har vi taget to centrale valg. Vi tænker bæredygtighed ind i alle vores aktiviteter, og innovation er en levende del af vores handlinger. 

 

På SOSU Syd er arbejdsdagen røgfri, og vi forventer, at alle medarbejdere bidrager aktivt til, at vi er en røgfri skole. 

 

SOSU Syd ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle kvalificerede - uanset personlig baggrund - til at søge stillingen. 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

SOSU Syd, Bjerggade, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/daf0a80e-8a30-4cb9-94c0-d5df9e939ea0

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet