Bliv en central del af Familieretshusets juridiske team som specialist i forvaltningsret og databeskyttelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre det tværgående juridiske fundament under Familieretshuset? Ønsker du at skabe resultater i en fagligt stærk enhed, der har samarbejde som kerneværdi? Så er det måske dig, vi mangler!

Jura og Compliance er Familieretshusets centrale juridiske kontor, der sikrer den tværgående juridiske understøttelse af Familieretshuset.

Vi rådgiver og yder juridisk sparring inden for et bredt felt af områder, således at enheden rummer både direktionsbetjening vedrørende udvalgte juridiske sager, juridisk bistand til vores afdelinger og projekter, digitalisering, databeskyttelse, informationssikkerhed, generelle ombudsmandsundersøgelser samt høringssvar til udvalgte lovforslag og bekendtgørelser.

Det betyder, at du vil blive eftertragtet. Mange vil gerne have din assistance, og du får god mulighed for at bringe din viden i spil. Dine ansvarsområder og primære opgaver vil afhænge af din profil, men du vil uden tvivl få en fleksibel og varieret hverdag, hvori dine opgaver ville kunne være:

  • rådgivning af chefer og kolleger om komplekse juridiske spørgsmål med særligt fokus på forvaltningsret og databeskyttelse
  • juridiske analyser og lovfortolkning
  • rådgivning og tovholderopgaver i relation til Familieretshusets compliancearbejde
  • behandling af sager om f.eks.:
    • aktindsigt efter offentlighedsloven
    • registreredes rettigheder efter GDPR
    • erstatningskrav


Relationsskabende jurist med høj faglighed

For at blive en succes i jobbet, er det vigtigt, at du har en høj juridisk faglighed, som du ikke er bange for at bringe i spil. Det er vigtigt, at du tør træffe beslutninger i samråd med kolleger og ledere. Du er kvalitetsbevidst, tager ansvar for opgaverne og sørger for, at de bliver fulgt til dørs.

Herudover forestiller vi os, at du:

  • arbejder selvstændigt og løsningsorienteret og er skriftligt velformuleret
  • er god til at opbygge relationer og kan samarbejde på tværs af faggrupper og afdelinger i en dynamisk organisation
  • gerne vil bidrage til vores faglige og sociale miljø.
Det er en fordel, men ikke et krav, at have erfaring med at arbejde i en offentlig myndighed.



Hvad kan vi tilbyde dig

Du får mulighed for at udvikle dine juridiske kompetencer i et varieret job med brede samarbejdsflader.

Du bliver en del af et tværfagligt team, hvor vi har et godt sammenhold med plads til humor og en uformel omgangstone samtidig med, at vi tager ansvar og har ambitioner om hele tiden at forbedre os. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.  Vi lægger stor vægt på, at vi har det sjovt, når vi går på arbejde.

HR, Økonomi og Generel Jura og Compliance er samlet i ét fælles Center ’Styring’. I centeret er der stort fokus på at skabe sammenhængen mellem områderne, fælles forståelse og godt kendskab til hinanden.



Kontakt og ansættelsesvilkår

Send CV og anden relevant dokumentation via linket ”Søg stillingen” senest d. 11. november 2024. Vi forventer at holde samtale d. 19. og 22. november. Der vil blive indhentet referencer i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Tiltrædelse d. 1. januar 2025 eller hurtigst muligt.

Ansættelsesområdet er Social- og Boligministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Familieretshuset på vores lokation i enten Aabenraa eller Odense. Der kan forekomme rejseaktivitet til Familieretshusets øvrige lokationer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Helene Mørkeberg Nielsen på telefon 9359 6774. Ønsker du at høre mere om opgaverne fra en eventuelt kommende kollega, er du velkommen til at kontakte Lisbeth Graugaard på telefon 5163 4631.

Nysgerrig på Familieretshuset? Læs mere om os på familieretshuset.dk eller mød en medarbejder her på Mød en medarbejder (familieretshuset.dk).

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).



Om Familieretshuset

Familieretshuset hjælper borgere med at skabe ro, tryghed og retning i ændrede livssituationer. Målet er altid at finde den bedste løsning for hver enkelt borger.

Vi løser opgaver inden for områderne: forældremyndighed, bopæl og samvær, separation og skilsmisse, internationale ægteskaber, navngivning og navneændring, bidrag, faderskab og medmoderskab, adoption, værgemål og fremtidsfuldmagter.

Vi er en organisation i stor udvikling, og vi brænder for at levere den bedste kvalitet til gavn for de mange borgere, der hver dag har brug for vores hjælp. Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.



Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Familieretshuset, Afdeling Aabenraa, Storetorv, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6138634

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet