BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Den grønne omstilling, bosætning, udvikling af landdistrikter og ikke mindst erhvervsudvikling er dagsordner, du som udviklingskonsulent bliver en del af, hvis du får job hos os. Din hverdag bliver alsidig med stort opgaveansvar. Et ansvar, som du ikke står alene med, da vi hos os kun er lykkedes, hvis vi er lykkedes sammen.
Om jobbet
Som vores nye udviklingskonsulent i sekretariatet får du en stilling, der byder på mange spændende opgaver. Sekretariatet er en del af afdelingen Erhverv & Bæredygtighed og servicerer hele forvaltningen Plan, Teknik & Miljø. Vores fundament er byrådets udviklingsstrategi "Det gode liv", der danner rammerne for de udviklingsspor, vi arbejder med, såsom erhvervsstrategi, bosætningsstrategi og bæredygtighedsstrategi. Alle strategier, der er forankret i afdelingen Erhverv & Bæredygtighed, kan kun lykkes i et samspil med kollegaer og samarbejdspartnere.
I forvaltningen Plan, Teknik & Miljø er vi cirka 150 medarbejdere, der er forankret i fire afdelinger under direktøren. Vi står for en innovativ planlægning, der er med til at danne grundlag for kommunens udvikling. Planerne føres ud i livet, og myndighedsbehandlingen understøtter udviklingen. Vi lægger stor vægt på en løsningsorienteret balance, hvor vi understøtter borgernes og erhvervslivets projekter under hensyntagen til naboer, naturen og miljøet. Det indebærer, at forvaltningen har – og skal videreudvikle - en særdeles udadvendt arbejdsform, hvor dialogen med interessenterne – erhvervsliv, borgere og foreninger - prioriteres højt.
Dit arbejdsområde
Som udviklingskonsulent ved du, at sekretariatet er til for forvaltningen og ikke omvendt. Det er din opgave at understøtte forvaltningen med tværgående opgaver såsom planlægning af arrangementer, ledelse af projekter, strategiudarbejdelse og strategiopfølgning. Derudover varetager sekretariatet en række driftsopgaver blandt andet inden for det almene boligområde, forpagtninger og borgerhenvendelser, hvor du også vil have del i opgaveudførelsen. Du skal derfor kunne mestre en alsidig opgaveportefølje, der varierer i omfang og karakter, og som både involverer internt samarbejde og ekstern kontakt.
Om dig
Din kemi skal matche os. Du er derfor ligetil og tilgængelig, har et højt serviceniveau og ser løsninger, der kan understøtte både ledelse og kollegaers arbejde. Du har en forståelse for en politisk styret organisation, hvor der kræves hurtige svar, og hvor sekretariatets robusthed, dygtighed og servicegen viser, at vi kan jonglere mellem mange dagsordner uden at miste fokus. Du motiveres af og glædes over at kunne bidrage til, at andre lykkes.
Vi forventer, du har følgende uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer:
- Er generalist med en akademisk uddannelse på kandidatniveau
- Har erfaring med projektledelse, fra start til slut
- Kan planlægge og facilitere møder og større arrangementer
- Er en dygtig kommunikator både skriftligt og mundligt og varetager naturligt mødelederrollen
- Har en skarp pen og gerne erfaring med at skrive præcise beslutningsoplæg, sagsfremstillinger og strategier
- Forståelse for dynamikker i en politisk styret organisation
Vi lægger vægt på, at du er
- organiserende og kan skabe rammer og rutiner, så vi sikrer robusthed i vores opgaveløsning samtidig med, at du planlægger og tilrettelægger for at sikre fremdrift. Du er tillige velovervejet og tålmodig i din arbejdsfacon
- ansvarlig og tager ejerskab og commitment alvorligt. Du sørger for, at opgaverne afsluttes, leverer til tiden og i aftalte kvalitet
- ihærdig, ambitiøs, vedholdende og målrettet med opgaverne. Du arbejder passioneret, struktureret og slipper ikke, før målet er nået
- holdspiller, hvor du aktivt søger dialogen og er tillidsvækkende; både internt og i eksterne samarbejder. Du sørger for ejerskab, når du sætter retning og tager styring i processerne
- optimistisk, hvor du ser det positive i en situation og har en smittende entusiasme. Du tror på, at tingene løser sig og er ikke bange for at begå fejl
- kommunikerende, synlig og går gerne i dialog med andre. Du kan kommunikere på alle niveauer og er ikke konfliktsky i dialogen.
Desuden lægger vi vægt på, at du trives med en høj grad af kompleksitet og skarpe deadlines i opgaverne, da det er en del af vores hverdag.
Som arbejdsplads tilbyder vi dig blandt andet muligheden for at:
- Få en central placering i forvaltningen og dermed samarbejde i og uden for organisationen
- Få en afvekslende hverdag med udfordrende opgaver, der gør en forskel for organisationen, erhvervslivet og borgere i kommunen.
- Indgå i et stærkt fagligt fællesskab, hvor der rum til sparring og idéudvikling
- Blive en del af et arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet, og hvor vi hjælper hinanden
Løn- og ansættelsesvilkår
Forventet tiltrædelse 1. august 2024 eller efter aftale.
Ansættelsesstedet er sekretariatet i afdelingen Erhverv & Bæredygtighed med adresse på Rådhuset, Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa.
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.
Vil du vide mere
Du kan kontakte afdelingschef Helle Malene Kjølsen Olsen, tlf. 2619 7813 eller e-mail hmol@aabenraa.dk med spørgsmål til stillingen.
Ansøgning
Send din ansøgning og relevante bilag via linket senest 16. juni 2024.
Vi forventer at holde samtaler fredag den 21. juni.
I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=39e4f4b3)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aabenraa Kommune, Skelbækvej, 6200 Aabenraa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6053660