BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Da vores leder er blevet Børne- og Familiechef i Aabenraa, mangler vi en ny PPR-leder.
Har du erfaring med børn og unge samt indsigt i PPR området? Er du uddannet inden for det pædagogisk psykologiske felt? Har du ledererfaring?
Så er stillingen som vores nye PPR-leder med opstart. 1. oktober 2024 måske noget for dig.
Om jobbet
PPR-lederen har ansvaret for det pædagogiske, psykologiske rådgivningsarbejde omkring børn og unge fra 0 -18 år i Aabenraa Kommune.
Du er den daglige og faglige leder med administrations- , budget- og personaleansvar for kommunens PPR.
Internt er det din opgave at understøtte samarbejdsrelationer mellem PPR, de øvrige forvaltninger og institutioner med et særlig blik på det tværfaglige og forebyggende arbejde. Som vores nye leder af PPR skal du videreføre, igangsætte og udvikle arbejdet omkring børn og unge i Aabenraa Kommune. Dette for at sikre, at PPR også i fremtiden er en proaktiv sparrings- og samarbejdspartner, der løser tværgående opgaver, og som understøtter helhedstænkningen i de almene børnefællesskaber.
Eksternt har du til opgave at profilere kommunen, forvaltningen og PPR i forhold til omverdenen samt samarbejde med diverse instanser både kommunalt, regionalt og på landsplan.
I løbet af 2025 skal alle landets kommuner tilbyde lettere tilgængelige behandlingstilbud til børn og unge i kommunen. I Aabenraa bliver dette arbejde forankret i PPR, og derfor bliver en af dine kommende arbejdsopgaver at bidrage ind i udviklingen af disse i samarbejde med andre kommunale aktører.
Om dig
Din ledelsesmæssige opgave er alsidig og med ledelse på alle niveauer. Du er en, der kan bygge bro opadtil i systemet, og nedadtil kan du lede specialister med høj anciennitet. I jobbet hos os er det vigtigt, at du har forståelse for vores kerneopgave og kan sætte retninger, samarbejde og understøtte medarbejderne i at udføre arbejdet. Du har forståelse for at være en del af en politisk styret organisation og formår at arbejde strategisk på tværs og skabe sammenhæng.
Din motivation er at bidrage til, at andre lykkes – både børn og unge, medarbejder, dagtilbud og skoler.
Det er vigtigt, at du er imødekommende, inviterende og opleves nysgerrig og undersøgende.
Vi forventer, du uddannelsesmæssigt og i de faglige kvalifikationer har
- en pædagogisk relateret videregående uddannelse på minimum bachelorniveau som fx lærer, pædagog eller psykolog
- en lederuddannelse gerne på diplomniveau eller tilsvarende. Har du ikke en diplom i ledelse, skal du være indstillet på at læse en
- indsigt i arbejdet med børn og unge
- kendskab til området PPR
- forståelse for dynamikker i en politisk styret organisation
I de personlige kompetencer, er vi på udkig efter dig, der er
- ihærdig, ambitiøs, vedholdende og målrettet med opgaverne. Du arbejder passioneret, struktureret og slipper ikke, før målet er nået
- teamdrivende, hvor du aktivt søger dialogen og er tillidsvækkende både internt og i eksterne samarbejder. Du sørger for ejerskab, når du sætter retning og tager styring i processerne
- innovativ, ser muligheder frem for begrænsninger og tager initiativ. Du laver koncepter, afprøver løbende og er vedholdende i forhold til at skabe resultater
- strategisk analytisk, er stærk til at optimere med et længere sigte og udnytte muligheder. Dit perspektiv tager udgangspunkt i helheder og du går analytisk til værks for at komme helt omkring sagen
- delegerende, men samtidig kan bevare overblikket med tillid til at andre løser de uddelegerede opgaver
- empatisk, kan se verden gennem andres øjne og et ønske om at forstå andres perspektiver. Respekterer, lytter og inddrager andre i processer.
Kan du se dig selv hos os?
Du kan læse mere om jobbet i job- og kompetenceprofilen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsesstedet er Tinglev Midt 2, 6360 Tinglev.
Forventet tiltrædelse den 1. oktober 2024.
Stillingen aflønnes i henhold til gældende overenskomst efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og ansættelse er betinget af, at disse er tilfredsstillende.
Vil du vide mere?
Du kan kontakte Børn- og Familiechef Per Schmidt Hansen, tlf. 21273692 eller e-mail psha@aabenraa.dk med spørgsmål til stillingen eller til forventninger til den kommende leder af PPR.
Ansøgning og ansættelsesproces
Send din ansøgning og relevante bilag via linket senest fredag den 2. august 2024.
Første samtale forventes afholdt i uge 33.
For kandidater, som går videre til anden samtale, vil der blive udarbejdet en personprofil af en ledelseskonsulent fra Aabenraa Kommune. Der bliver tilsendt et spørgeskema til de udvalgte kandidater.
Herudover er der en tilbagemeldingssamtale med ledelseskonsulenten.
Anden samtale forventes afholdt i uge 34.
Ledelseskonsulenten fremlægger personprofilen for ansættelsesudvalget inden anden samtale.
Der indhentes referencer inden anden samtalerunde.
I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=969aeb3e)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aabenraa Kommune, Tinglev Midt, 6360 Tinglev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6068328