Bliv en nøgleperson inden for kvalitet og forankring i Hjemme- og Sygeplejen i Aabenraa Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du uddannet sygeplejerske eller har du en anden sundhedsfaglig baggrund? Har du erfaring med kvalitets- og forankringsarbejde? Og har du lyst til at arbejde et team med to kollegaer i en stabsfunktion i vores ny-organisering af Hjemme- og Sygeplejen i Aabenraa Kommune? Hvis du kan sige ja, så er du måske vores nye kvalitets- og forankringsmedarbejder.

Vi søger en ny kollega til vores Kvalitetsteam. Det er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. oktober 2024.

Lidt om os
Hjemme- og Sygeplejen er i proces med at skabe en ny organisering, hvor tryghed og kontinuitet i opgaveløsningen samt tværfaglighed er i centrum. Alt sammen til gavn for borgerne. Lige nu arbejder vi bl.a. med fælles vagtstart, tavlemøder og teammøder som er en række nye tiltag for at forbedre ældreplejen. Dette inkluderer implementeringen af fælles vagtstart, tavlemøder og teammøder for at styrke vores tværfaglige samarbejde og skabe psykologisk tryghed i teamsene. Målet er at forbedre koordineringen af vores indsats, øge borgernes livskvalitet og tydeliggøre vores faglige beslutninger. Gennem tæt tværfagligt samarbejde og klar kommunikation, arbejder vi på at forbedre kvaliteten af vores plejeindsats og skabe mere effektive borgerforløb. 

Kvalitetsafdelingen er en stabsfunktion i Hjemme- og Sygeplejen med ansvar for kvalitetsarbejde på tværs af de forskellige centre i Aabenraa Kommune. Kvalitetsafdelingen arbejder lige nu med kompetenceudvikling af medarbjedere, forankring og udvikling af tværfaglige teams. Der ud over er vi tovholder på en række kvalitets- og implementeringsprojekter.

Vores ambition er, at Hjemme- og Sygeplejen leverer høj faglig kvalitet i de sygeplejefaglige indsatser og indtage en nøgleposition i at arbejde rehabiliterende sammen med vores samarbejdspartnere på social- og sundhedsområdet. 

I 2024 skal der arbejdes målrettet med det nære sundhedsvæsen, styringsmekanismer i Hjemme- og Sygeplejen og vi skal lægge strategier for kvalitet og processer, der understøtter de fremtidige målsætninger for Hjemme- og Sygeplejen. Den kommende tid vil derfor være præget af mange opgaver, der kræver et særligt fokus på kvalitet, dokumentation, patientsikkerhed og sikring af arbejdsgange.

Om jobbet
Dit arbejde som kvalitets- og forankringsmedarbejder vil være at kvalitetsudvikle på kvalitet, dokumentation, patientsikkerhed og sikring af arbejdsgange. Opgaven er at være en del af udviklingsprocessen og sammen med teamet være kommunens primære tovholder i udbygningen af det nære sundhedsvæsen. 

Din stilling vil udvikle sig og defineres i takt med denne proces, og du vil have stor mulighed for selv at bidrage til både proces og organisering. 

Du vil blive én ud af 3 medarbejder i vores Kvalitetsteam. Teamet har opgaver, der arbejdes sammen om og så har hver kvalitet- og forankringsmedarbejder sit primære funktionsområde. Primæropgaver justeres ud fra, hvilke kompetencer du har, men kan fx. være

  • UTH
  • Introduktion
  • Formidling (ex Nyhedsbreve)
  • Funktionsbeskrivelser
  • Primærkontaktperson til Kvalitets SSA.

Dine opgaver er blandt andet at
  • medvirke til kvalitetssikring og understøtte relevante udviklingstiltag i kvalitets- og dokumentationsarbejdet
  • sikre forankring af diverse udviklingstiltag i Hjemme- og Sygeplejen i tæt dialog med andre aktører 
  • deltage i samarbejds- og kvalitetsprojekter både tværfagligt og tværsektorielt
  • kvalitetssikre dokumentation i Hjemme- og Sygeplejen herunder de sygeplejefaglige optegnelser, korrekt brug af Fælles Sprog 3 (Nexus) og audit
  • arbejde dataorienteret med fokus på at identificere mønstre og intitere forbedringstiltag.

Om dig
Vi forventer, at du er er uddannet sygeplejerske eller har en anden sundhedsfaglig uddannelse. Det er ligeledes vigtigt, at du kender Serviceloven og Sundhedsloven og har erfaring med sygeplejefaglige optegnelser/Fælles sprog 3 (Nexus).

Vi er på udkig efter dig, der i de faglige kompetencer har
  • faglige ambitioner inden for kvalitetsarbejde herunder skabe gode kvalitets- og forbedringsprocesser
  • erfaring med kvalitetsforbedringsarbejde og kan lide at arbejde med ledelsesinformation og validering af data
  • indblik og interesse i at arbejde med Sundhedsloven, sundhedsjura og anden lovgivning på området
  • nemt ved at tilegne dig ny viden inden for dokumentationshåndteringssystemer
  • blik for samarbejdet med interne og eksterne samarbejdspartnere på alle niveauer
  • pædagogiske formidlingsevner og en organisatorisk forståelse. Har du indsigt fra en politisk ledet organisation anser vi det som et pluds.

Vi forventer, at du personligt
  • er dialogskabende, nysgerrig og udadvendt
  • kan sætte rammen for dokumentations- og kvalitetsarbejdet på en åben og involverende måde
  • er aktivt lyttende, har en coachende og anerkendende tilgang og motiveres af at understøtte og supportere aktørerne i at forankre kvalitetsarbejde i praksis
  • er holdspiller, ser muligheder, er nysgerrig på flere perspektiver, har blik for koordinering og evnen til refleksion
  • går analytisk, systematisk og logisk til værks og er løsningsorienteret
  • er organiserende, idet du går logisk og systematisk til værks i vurderingen af arbejdsgange, sikrer rammer, orden og rutiner og overholder deadlines.

Til gengæld kan vi tilbyde dig en
  • spændende arbejdsplads med fagligt dygtige og engagerede kolleger
  • uforudsigelig arbejdsdag
  • grundig introduktion
  • gode muligheder for personlig og faglig udvikling
  • faglig sparring med kollegaer
  • arbejdsplads, der vægter det gode arbejdsmiljø højt
  • godt samarbejde med sygehusene og de praktiserende læger i kommunen.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Spørgsmål til løn kan rettes til FTR Mette Hansen på meha@aabenraa.dk

Der er tale om en fast fuldtidsstilling med mulighed for et lavere timetal. Det er med opstart den 1. oktober 2024.

Yderligere oplysninger
For yderligere oplysninger kontakt Kvalitetssygeplejerske Lisbeth Lippert Voltelen på lilp@aabenraa.dk

Ansøgning
Send din ansøgning via linket senest den 26. august 2024. I din ansøgning bedes du angive oplysning på referencer.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 28. august 2024 mellem kl. 13.00-15.30.

Vi glæder os til at læse din ansøgning.

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c3b3bea2)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aabenraa Kommune, Nygade, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6097523

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet