Få et meningsfyldt arbejdsliv i 2024 - Bliv vores nye kontorelev

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Bliv vores nye elev og vær med til at gøre en forskel for mange familier i Danmark.
Som elev i Familieretshuset kan du være med til at løse opgaver inden for det familieretlige og personretlige område. Vi tilbyder dig en lærerig og spændende uddannelse, hvor du vil få indsigt i arbejdsgangene i en stor offentlig organisation.


Hvorfor skal du blive elev i Familieretshuset?

Vi udfører en række samfundsmæssige opgaver, og som vores elev får du mulighed for at tage del i dette. Du specialiserer din uddannelse, således at du får en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration med dybdegående kendskab til vores administrative opgaver.

Du vil i løbet af din 2-årige elevperiode få en solid kontoruddannelse i en spændende og travl organisation sammen med engagerede kolleger, hvor såvel dine faglige som sociale kompetencer vil blive bragt i spil. Uddannelsen veksler mellem praktisk oplæring og skoleophold, hvor du møder andre elever fra de øvrige offentlige institutioner.

Vi vægter elevuddannelsen meget højt, og vi har fokus på, at uddannelsen gør dig i stand til at varetage selvstændige arbejdsopgaver med henblik på at nå de fælles mål, som Familieretshuset har sat sig.

Vi tilbyder dig

Du bliver en del af afdelingen Journal og Mødebooking, som er et bindeled mellem borgerne og Familieretshuset i hele landet. Du får en bred kontaktflade både internt i organisationen og eksternt i samtaler med borgere. Det er vigtigt, at du kan agere konstruktivt i samtaler med borgere, der kan være i krise.

I Journal og mødebooking får du:

  • en spændende og afvekslende hverdag med egne og alsidige opgaver med muligheder for ansvar
  • et godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø med fagligt dygtige og engagerede kolleger, du kan sparre med
  • en fleksibel arbejdsplads, der tager hensyn til dit privatliv
Som elev hos os får du bl.a. følgende opgaver:

  • landsdækkende indkaldelser til borgermøder
  • telefonisk kontakt til borgere og advokater
  • skrankebetjening
  • journalisering
  • lettere sagsbehandlingsopgaver
Om dig

Er du en åben og imødekommende person, som ønsker at bidrage til noget større end dig selv, og kan du være hjælpsom overfor de mennesker, du kommer i kontakt med gennem dit arbejde, er stillingen som elev åben for dig. Det vil være en fordel, hvis du er god til at arbejde sammen med andre, og at du har en god arbejdsmoral. Dine kommende kolleger sætter også pris på, hvis du kan bidrage i hverdagen med godt humør.

Vi forventer at, du:

  • er flydende på dansk, både på skrift og tale
  • har god IT-forståelse og sætter dig hurtigt ind i nye systemer
  • er initiativrig og kan arbejde selvstændigt
  • er fleksibel og kan omstille dig mellem forskellige arbejdsområder
  • tager ansvar for din egen læring og har gå-på-mod
  • er nysgerrig efter at lære nyt men samtidig også er afklaret med, at rutiner er en naturlig del af hverdagen
Adgangskrav

Du skal opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration dvs. EUX, HHX eller anden studentereksamen suppleret med HGS/EUD/EUS-grundforløb.
Er du ældre end 25 år og har du relevant erhvervserfaring eller uddannelse, skal dine kompetencer vurderes af en studievejleder, så dit uddannelsesforløb kan tilrettelægges bedst muligt for dig. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering, beder vi dig vedlægge den i din ansøgning.
Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, skal du kontakte din lokale handelsskole.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Har du spørgsmål til stillingen, uddannelsen eller rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Henriette Jeppesen på 9359 9987.

Send din ansøgning med CV, eksamensbevis samt eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest 1. april 2024. Vi forventer at afholde samtaler i uge 15.

Tiltrædelse er d. 1. september 2024.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).

Ansættelsesområdet er Social-, Bolig- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Familieretshuset i Aabenraa.

Du kan læse mere om at være elev i Familieretshuset her.


Om Familieretshuset

Familieretshuset hjælper borgere med at skabe ro, tryghed og retning i ændrede livssituationer. Målet er altid at finde den bedste løsning for hver enkelt borger.

Vi løser opgaver inden for områderne: forældremyndighed, bopæl og samvær, separation og skilsmisse, internationale ægteskaber, navngivning og navneændring, bidrag, faderskab og medmoderskab, adoption, værgemål og fremtidsfuldmagter.

Vi er en organisation i stor udvikling, og vi brænder for at levere den bedste kvalitet til gavn for de mange borgere, der hver dag har brug for vores hjælp. Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Familieretshuset, Afdeling Aabenraa, Storetorv, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6003249

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet