BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en fagligt velfunderet IT driftsleder, som er løsningsorienteret, analytisk og ihærdig, og som kan bevare overblikket i en kompleks IT afdeling? Kan du lede implementeringen af en omfattende teknologisk udvikling og samtidig opretholde stabil og sikker drift? Og har du lyst til at blive en del af en IT ledergruppe, som vægter samarbejde, fremdrift og det gode arbejdsmiljø højt?
Så er du måske vores nye leder af IT-Drift, som er et af tre kontorer i IT-afdelingen under ledelse af IT- og digitaliseringschefen. IT-Drift består af 12 dygtige IT medarbejdere og en elev. Kontoret håndterer hele Aabenraa Kommunes grundplatform, som er traditionelt opbygget med egne datacentre, netværk, servere, telefoni, sikkerhed, Citrix, Skole-IT og mange andre aktiviteter. Platformen har sikret en solid og sikker drift i en årrække, men vi står nu over for at skulle modernisere og tilpasse til nyere teknologi og voksende sikkerhedskrav.
Din rolle
I rollen som leder af IT-Drift kommer du til at stå i spidsen for en længerevarende og omfattende forandringsproces. Du vil udover den daglige ledelse af dine medarbejdere indgå i IT ledergruppen, som foruden dig består af IT-Helpdesk og IT-digitaliseringslederen samt IT- og digitaliseringschefen.
Dine opgaver vil bl.a. bestå af
- operativ planlægning og opgavestyring, samarbejde og styring af opgaver og projekter med/fra de øvrige forvaltninger i kommunen samt Helpdesk og Digitalisering
- samarbejde med leverandører om daglig drift og udvikling samt implementering af nye løsninger
- sikring af at Aabenraa Kommune lever op til forventninger til sikkerhed
- design og implementering af nye processer og retningslinjer for dokumentation af viden, dokumentation af gennemførte kontroller mv.
- bidrage til den strategiske udvikling og planlægning for IT afdelingen og Aabenraa Kommune
Om dig
Dine faglige og ledelsesmæssige kvalifikationer
Vi forventer, at du har relevant erfaring som leder af en IT enhed og har en grundlæggende teknisk forståelse for både on-premise og cloud-baseret drift samt de fordele og ulemper, der er ved disse. Du har en systematisk tilgang til drift og udvikling af en IT platform.
Du har fokus på, at procedurerne skal understøtte behovet for let tilgængelig og struktureret intern dokumentation samt at sikre vidensdeling på tværs af enhederne i afdelingen. Du formår samtidig at italesætte og sikre, at udefrakommende krav til procedurer og dokumentation m.v. implementeres i en form og et omfang, der giver værdi for Aabenraa Kommune. Det skal blandt andet ske via forbedring af vores interne arbejdsgange og dermed bidrage til en bedre oplevelse for brugerne.
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring
- med leverandørstyring
- med budgetstyring af egen enhed
- med forandringsledelse
- fra en kommune eller en anden kompleks organisation
Til dine personlige kompetencer forventer vi, at du er
- teamdrivende, aktivt søger dialog, er imødekommende og tillidsvækkende. Du sørger for ejerskab, når du sætter retning, og tager styring i processer
- innovativ, ser muligheder frem for begrænsninger og tager initiativ. Du laver koncepter, afprøver løbende og er vedholdende i forhold til at skabe resultater
- løsningsorienteret, går analytisk, konkret og praktisk til værks og sikrer fokus på mål
- ihærdig og ambitiøs på organisationens vegne. Du er beslutsom, struktureret, vedholdende og målrettet
- organiserende, idet du kan skabe rammer og rutiner og er velovervejet og tålmodig i din arbejdsfacon. Du planlægger og tilrettelægger for at sikre fremdrift
- analytisk og forholder dig kritisk og konstruktivt til tingene. Du arbejder teoretisk og objektivt med udgangspunkt i evidens og data
Om IT-Afdelingen
IT-afdelingen er en del af Staben og består af ca. 35 medarbejdere fordelt på IT-Drift, IT-Helpdesk og IT-Digitalisering. IT-afdelingens særkende er, at vi yder IT-assistance og service til resten af organisationen inden for de gældende aftaler. Der er fleksible rammer for opgaveløsning, hvor den gode service og hjælpsomhed er et vigtigt parameter i det daglige arbejde.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- efter gældende overenskomst. Stillingen er med tiltrædelse 1. januar 2024.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte IT- og digitaliseringschef Lene Bader, tlf. 2228 0886, lbade@aabenraa.dk.
Ansøgning
Lyder jobbet spændende? Så send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest den 3. november 2023.
Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler den 9. november 2023. Går du videre til anden samtale, vil du skulle udfylde en personprofil. Personprofilanalysen bliver gennemført via et digitalt spørgeskema, og der bliver sendt information herom via mail. Ansøgere vil få personlig tilbagemelding på profilanalysen inden anden samtale.
Vi forventer at afholde anden samtale den 21. november 2023.
I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ab4bb06e)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aabenraa Kommune, Skelbækvej, 6200 Aabenraa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5928006