Forebyggelseskonsulent med psykologbaggrund

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Aabenraa Kommune vil vi gerne gøre en særlig indsats for at nedbringe sygefraværet, og du har nu mulighed for at blive nøgleperson i vores strategiske arbejde om netop den indsats.
Kan du se dig selv være en aktiv holdspiller i at understøtte, at vores medarbejdere trives i deres jobs. Brænder du for at gøre en forskel for et godt arbejdsmiljø i hele kommunen? Så er du måske netop den psykolog, vi søger.

Du bliver ansat i en nyoprettet stilling som forebyggelseskonsulent, og du kan være med til at præge stillingen med dine kompetencer. Ved din side har du stærke kompetencer i afdelingens arbejdsmiljøkonsulenter, personalejurateamet, lederudviklingsteamet og teamet for dataunderstøttelse. Til sammen ved vi en masse, men vi har brug for dig til at kvalitetssikre, videreudvikle og udføre det strategiske arbejde med vores sygefraværsindsats. Udover dig søger vi en anden forebyggelseskonsulent, der har en sundhedsfaglig baggrund.

Lidt om dig
Vi forventer at du fagligt

  • Er uddannet cand.psych. eller cand.pæd.psych
  • har erfaring med at arbejde systematisk med forebyggelse
  • har erfaring med at lave trivselsforløb/ understøtte trivselsarbejde
  • har erfaring med indsatser og metoder, der sammentænker det psykologfaglige med det sundhedsfaglige område
  • den oplagte kandidat er uddannet erhvervspsykolog, men har ikke nødvendigvis autorisation
  • har muligvis efteruddannelse eller erfaring som oplægsholder, coach eller andet relevant for stillingen
  • muligvis er nyuddannet

Vi forventer, at du personligt
  • er energisk, har et godt drive og går engageret til opgaveløsningen
  • er lyttende og kan handle i samspil med andre
  • kan skabe tillid gennem dine relationskompetencer
  • er i stand til at følge organisatoriske rammer og aftaler
  • formår at bevare en strategisk helhedsorienteret tilgang til opgaveløsning i en travl hverdag med mange bolde i luften
  • vægter videndeling og sparring med kolleger højt


Dine opgaver:
  • du kommer til at udarbejde og afvikle gruppeforløb hos de mange afdelinger og institutioner i kommunen, i første omgang de områder, der har et højt sygefravær
  • du kommer til at arbejde med, hvordan vi skaber og udvikler det gode arbejdsliv, når vi skal være længere og længere tid på arbejdsmarkedet
  • du skal i samarbejde med MED-og arbejdsmiljøkonsulenterne understøtte institutioner/afdelinger, der har særlige udfordringer med deres arbejdsmiljø
  • du skal undervise ledere og tillidsvalgte i forhold der understøtter fastholdelse.

Vi tilbyder
  • en arbejdsplads, hvor fokus i høj grad er at opnå resultater i forhold til kerneopgaven
  • en plads i en organisation med høje ambitioner, højt humør og højt til loftet
  • engagerede og fagligt dygtige kolleger
  • indflydelse på eget arbejdsområde
  • en arbejdsplads, hvor vi vægter samarbejde højt

Om os
Vi arbejder ud fra et fokus på at understøtte organisationens behov ud fra et "Udefra–ind"-perspektiv. Det betyder, at vi i Personaleafdelingen har høje ambitioner om at sikre, at vores arbejde skaber værdi i resten af organisationen.
Vi bryster os af at være engagerede og dygtige til det, vi laver. Det skyldes mest af alt, at vi har en høj grad af arbejdsglæde, hvor udvikling, højt tempo og sparring præger vores hverdag.

Vores værdier er
  • Vi er glade for at gå på arbejde
  • Vi er modige
  • Vi er sammen om kerneopgaven
  • Vi vil hinanden

Vi er et stærkt fagligt fællesskab i Personalekontoret, hvor der er 13 medarbejdere fordelt på tre teams: teamet for arbejdsmiljø, teamet for lederudvikling, teamet for personalejura og teamet for dataunderstøttelse.
Personalekontoret udgør sammen med Lønkontoret og Udbudsenheden Personaleafdelingen.
Du vil sammen med den anden forebyggelseskonsulent, der har en sundhedsfaglig baggrund blive en del af arbejdsmiljøteamet.
Mød to af dine kollegaer her:
 



Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer til besættelse 1. august 2023. Du skal være uddannet psykolog, men du har ikke nødvendigvis autorisation.
Stillingen er på overenskomstvilkår, og lønnen fastsættes efter forhandling med den faglige organisation og med udgangspunkt i dine faglige kompetencer.

Yderligere oplysninger om stillingen
Har du spørgsmål, så kontakt kontorleder Bente Bjørn Jensen på telefon 7376 7750 eller mail bbj@aabenraa.dk eller Patricia Bladt på telefon 20339740 eller prb@aabenraa.dk

Ansøgning
Send din ansøgning via linket senest den 15. juni.
Vi holder samtaler tirsdag den 20. juni 2023

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a0711209)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aabenraa Kommune, Skelbækvej, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=a0711209&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834783

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet