BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en nøgleperson i vores strategiske arbejde om at nedbringe sygefravær og understøtte, at vores medarbejdere trives i deres jobs. Brænder du for at gøre en forskel for et godt arbejdsmiljø i hele kommunen? Så er du måske netop den forebyggelseskonsulent med sundhedsfaglig baggrund, som vi søger.
Du bliver ansat i en nyoprettet stilling som forebyggelseskonsulent, og du kan være med til at præge stillingen med dine kompetencer. Du har en sundhedsfaglig baggrund som fysioterapeut, sygeplejerske eller ergoterapeut. Din sundhedsfaglige baggrund kommer du til at bringe i spil, når du løser en opgave på en af vores mange arbejdspladser.
Ved din side har du stærke kompetencer i afdelingens arbejdsmiljøkonsulenter, personalejurateamet, lederudviklingsteamet og team for dataunderstøttelse. Til sammen ved vi en masse, men vi har brug for dig til at kvalitetssikre, videreudvikle og udføre det strategiske arbejde med vores sygefraværsindsats. Udover dig søger vi en anden forebyggelseskonsulent, der er uddannet psykolog.
Lidt om dig
Vi forventer, at du fagligt
- har erfaring med at arbejde systematisk med forebyggelse
- har erfaring med at lave trivselsforløb og understøtte trivselsarbejde
- er uddannet professionsbachelor som enten fysioterapeut, ergoterapeut eller sygeplejerske
- har erfaring med formidling og undervisning af grupper
- har erfaring med at løse fysiske udfordringer i arbejdsmiljøet
Vi forventer, at du personligt
- er energisk, har et godt drive og går engageret til opgaveløsningen
- er lyttende og kan handle i samspil med andre
- kan skabe tillid gennem dine relationskompetencer
- er i stand til at følge organisatoriske rammer og aftaler
- formår at bevare en strategisk helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen i en travl hverdag med mange bolde i luften
- vægter videndeling og sparring med kolleger højt
Dine opgaver:
- du kommer til at udarbejde og afvikle gruppeforløb hos de mange afdelinger og institutioner i kommunen, i første omgang på de områder, der har et højt sygefravær.
- du kommer til at arbejde med, hvordan vi fastholder det gode arbejdsliv, når vi skal være længere og længere tid på arbejdsmarkedet
- du skal i samarbejde med MED-og arbejdsmiljøkonsulenterne understøtte institutioner og afdelinger, der har særlige udfordringer i deres arbejdsmiljø
- du kommer til at undervise ledere og tillidsvalgte i forhold der understøtter fastholdelse
Vi tilbyder
- en arbejdsplads, hvor fokus i høj grad er at opnå resultater i forhold til kerneopgaven
- en plads i en organisation med høje ambitioner, højt humør og højt til loftet
- engagerede og fagligt dygtige kolleger
- indflydelse på eget arbejdsområde
- en arbejdsplads, hvor vi vægter samarbejde højt
Om os
Vi arbejder ud fra et fokus på at understøtte organisationens behov ud fra et "Udefra –ind"-perspektiv. Det betyder, at vi i Personaleafdelingen har høje ambitioner om at sikre, at vores arbejde skaber værdi i resten af organisationen.
Vi bryster os af at være engagerede og dygtige til det, vi laver. Det skyldes mest af alt, at vi har en høj grad af arbejdsglæde, hvor udvikling, højt tempo og sparring præger vores hverdag.
Vores værdier er:
- Vi er glade for at gå på arbejde
- Vi er modige
- Vi er sammen om kerneopgaven
- Vi vil hinanden
Vi er et stærkt fagligt fællesskab i Personalekontoret, hvor der er 13 medarbejdere fordelt på tre teams: teamet for arbejdsmiljø, teamet for lederudvikling, team for personalejura og teamet for dataunderstøttelse. Din tilknytning bliver i teamet for arbejdsmiljø. Personalekontoret udgør sammen med Lønkontoret og Udbudsenheden Personaleafdelingen.
Du vil sammen med den anden forebyggelseskonsulent, der har en sundhedsfaglig baggrund, blive en del af arbejdsmiljøteamet.
Du kan her møde to af dine kollegaer:
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer til besættelse 1. august 2023. Du skal være uddannet professionsbachelor som sygeplejerske, ergoterapeut eller fysioterapeut.
Stillingen er på overenskomstvilkår, og lønnen fastsættes efter forhandling med den faglige organisation og med udgangspunkt i dine faglige kompetencer.
Yderligere oplysninger om stillingen
Har du spørgsmål, så kontakt kontorleder Bente Bjørn Jensen på telefon 7376 7750 eller mail bbj@aabenraa.dk eller arbejdsmiljøkonsulent Patricia Bladt på telefon 2033 9740 eller prb@aabenraa.dk
Ansøgning
Send din ansøgning via linket senest den 15. juni.
Vi holder samtaler onsdag den 21. juni 2023
I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1ea1a261)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aabenraa Kommune, Skelbækvej, 6200 Aabenraa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=1ea1a261&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834839