BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af krydsfeltet mellem personalejura, HR, offentlig ret og sundhedslovgivning? Og trives du med mangeartede opgaver, hvor dagen ikke altid forløber som planlagt? Så er det måske dig der er vores nye kollega.
Du har en juridisk baggrund, evt. nyuddannet eller med nogle års erfaring. Du har organisatorisk forståelse, og kan omsætte jura til praksis i samarbejdet med ledere og medarbejdere.
Du bliver ansat i HR, hvor du arbejder 3 dage pr. uge. De øvrige 2 dage arbejder du for Direktionssekretariatet på Sygehus Sønderjylland.
I HR bliver du en del af Team Jura og Forhandling, som består af en jurist og to forhandlere. Dine arbejdsopgaver bl.a. vil være:
Personalejura, bl.a. sagsbehandling og forhandling i vanskelige personalesager, herunder deltagelse i tjenstlige samtaler og udarbejdelse af advarsler, afskedigelser og bortvisninger
- Rådgivning og sparring med ledere, kollegaer og medarbejdere
- Udarbejdelse af sagsfremstillinger til direktion, samt relevante udvalg
Du har en interesse for ansættelsen fra start til slut, og du kan se dig selv i opgaver som rekruttering af ledere, og evt. uddannet i personlighedstest, som en del af lederrekrutteringsprocesser.
I Direktionssekretariatet skal du - med reference til sekretariatschefen - primært yde juridisk vejledning inden for sundhedsloven, behandle aktindsigtssager efter såvel forvaltningsloven som offentlighedsloven, udarbejde høringssvar og hjælpe med behandlingen af klagesager.
Vi lægger vægt på, at du:
- arbejder struktureret og selvstændigt
- vægter et godt samarbejde med kollegaer, afdelingerne og øvrige samarbejdspartnere
- er nysgerrig og proaktiv i din opgaveløsning
Om HR
I HR er vi i alt 21 medarbejdere fordelt på 5 teams.
HR styrker fastholdelse og rekruttering ved at samarbejde, understøtte og rådgive ledere og medarbejdere på Sygehus Sønderjylland. Opgaverne i HR omfatter rekruttering, lønadministration, arbejdsmiljø, uddannelse, personalejura og forhandling samt strategi og udviklingsopgaver. Tilsammen bidrager vi til forbedringer og strategisk udvikling af sygehusets HR-relaterede indsatsområder. I HR prioriterer vi at være ordentlige, proaktive og nysgerrige sammen og i vores opgaveløsning.
Om Direktionssekretariatet
I Direktionssekretariatet er der 5 medarbejdere, hvor hovedopgaven er at bistå direktionen i bl.a. udarbejdelse af dagsordener, referater, telefonbetjening, journalisering, planlægning af diverse mødeaktiviteter og kalenderstyring for direktionen mv.
Desuden står sekretariatet for sagsbehandling af klager, patienterstatningssager og sager om aktindsigt.
Vil du vide mere?
Ved spørgsmål er du velkommen til at kontakte: HR-chef Mia Tjerrild Jakobsen på mail miatj@rsyd.dk eller telefon 2131 2278 eller Sekretariatschef Ingeborg Demant Mamsen på mail IDM@rsyd.dk, eller telefon 2938 5693.
Løn og ansættelsesforhold
Der er tale om en fuldtidsansættelse med tiltrædelse 1. februar 2024 eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår aftales i forbindelse med ansættelsen og sker jf. relevant overenskomst. Ansættelsen sker med tjenestested i Aabenraa.
Ansøgning og rekrutteringsproces
Ansøgningsfristen er d. 12.12.2023. Ansættelsessamtaler afholdes d. 14.12.2023 og eventuelt samtale 2 afholdes d. 18.12.2023.
Der vil blive indhentet reference og straffeattest inden ansættelse.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sygehus Sønderjylland Aabenraa, Kresten Philipsens Vej, 6200 Aabenraa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5947866