Koordinator for kommunikationstræning til sundhedsprofessionelle i tværfagligt HR-team

dato

Vil du udvikle og koordinere kommunikationstræning til sundhedsprofessionelle og ønsker du at indgå i et stærkt tværfagligt HR-samarbejde på tværs af sygehuset og regionen?

Når sundhedsprofessionelle skal stille en diagnose, forklare en behandling eller tage sig af plejen, skal
patienter kunne forstå, hvad der bliver sagt, og de skal opleve en god dialog, så de føler sig velinformerede og trygge. Det kræver tydelig og nærværende kommunikation, og det stiller krav til de sundhedsprofessionelles evner til at lytte og forstå.

Vi har brug for dine kompetencer til at planlægge og koordinere det regionale kommunikationskursus ’Den gode samtale’ og til at medvirke til den fortsatte udvikling af kommunikationskurserne. Du samarbejder med sygehusets afdelinger, underviserer på kurset og regionen.

Du bliver ansat i en nyoprettet stilling HR’s team Uddannelse og Rekruttering, hvor du også på sigt vil indgå i en bred opgaveportefølje sammen med det øvrige team. Du kommer bl.a. til at arbejde med udvikling af det gode uddannelsesmiljø, facilitering af netværk, udvikling og gennemførelse af workshops og kurser, samt deltagelse i regionale udviklings- og koordineringafora.

Vi forventer at du:

  • har klinisk erfaring – du er fx uddannet sygeplejerske eller har en anden sundhedprofessionel uddannelse
  • har solid erfaring i at planlægge, drive og udvikle indsatser og uddannelsesforløb i en stor organisation
  • har erfaring med læringsteorier og pædagogiske/didaktiske metoder
  • er en stærk kommunikator og formidler med lyst til skabe læring tæt på praksis
  • har indsigt i de kommunikationsudfordringer, der opstår i patientbehandling og tværfagligt samarbejde.
Vi kan tilbyde dig:

  • ansvar for en opgave, som er af strategisk betydning for sygehuset
  • mulighed for at blive del af et stærkt team i en udviklingsorienteret HR afdeling
  • bredt tværfagligt samarbejde i HR, sygehuset og regionalt
Om afdelingen
I HR er vi i alt 23 medarbejdere fordelt på 5 teams. HR styrker fastholdelse og rekruttering ved at samarbejde, understøtte og rådgive ledere og medarbejdere på Sygehus Sønderjylland. Opgaverne i HR omfatter rekruttering, lønadministration, arbejdsmiljø, uddannelse, personalejura og forhandling samt strategi og udviklingsopgaver. Tilsammen bidrager vi til forbedringer og strategisk udvikling af sygehusets HR-relaterede indsatsområder. I HR prioriterer vi at være ordentlige, proaktive og nysgerrige sammen og i vores opgaveløsning.

Proces og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst med hovedtjenestested i Aabenraa. Stillingen er på fuld tid og ønskes besat pr. 1.4.2025 eller efter aftale.

Ansøgningsfrist er d. 23.1.2025. Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler d. 29.1.2025 i tidsrummet fra kl. 11.00-14.00 Samtalerne afholdes i Aabenraa. Der kan blive tale om 2. samtale, som vil blive afholdt d. 11.2.2025 i tidsrummet fra kl. kl. 8.00-11.00.

Yderligere oplysninger
Ved spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte HR-Chef Mia Tjerrild Jakobsen miatj@rsyd.dk, tlf.: 2131 2278.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Sygehus Sønderjylland - Aabenraa, Kresten Philipsens Vej, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/cdb0b05e-ff8c-4054-b125-c31064efa906

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet