BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du i en hverdag med mange forskellige opgaver i spændingsfeltet mellem drift, sikkerhed og den danske kulturarv? Har du mod på at tage ansvar for Rigsarkivets bygningsvedligehold, sikkerhedsfunktion, samlinger og brugere?
Er du god til at skabe overblik i en hverdag med mange forskellige opgaver? Og motiverer det dig at sikre et højt driftsmæssigt niveau?
Så har vi et oplagt job til dig i Rigsarkivet, Aabenraa.
Om Rigsarkivet
Med næsten 1000 års analog og digital samfundsdokumentation er Rigsarkivet Danmarks hukommelse og videncenter for det danske samfunds udvikling. Vi indsamler, bevarer og leverer originale dokumenter og data, der understøtter videns- og retssamfundets behov og skaber nye indsigter og forståelser af vores samfund. I Rigsarkivet bliver du del af en ambitiøs og moderne organisation. I tæt samarbejde med vores brugere arbejder vi kontinuerligt på at være en vigtig spiller i den offentlige digitale infrastruktur, så vores store mængde data skaber størst mulig værdi for borgere, forskere, virksomheder og offentlige myndigheder.
Jobbet
Du bliver en del af enheden Økonomi og Magasiner, som varetager Rigsarkivets økonomi og den praktiske drift af Rigsarkivet, herunder at vi opbevarer og håndterer vores fysiske samlinger sikkert og effektivt. Enheden består af 30 dedikerede medarbejdere. De øvrige kollegaer sidder i Odense, Viborg og København.
Vores opgaver dækker bredt fra regnskab, budgetter, økonomistyring, ledelsesinformation, indkøb over til bygningsdrift, sikring og reception. Vi modtager fysiske arkivalier, placerer dem i magasiner samt registrerer og ekspederer til brugerne på læsesale m.m. Udover at varetage magasinstyring og magasinsikkerhed står vi for Rigsarkivets lokationer. I enheden lægger vi vægt på godt kollegialt samarbejde og går op i at hjælpe hinanden i hverdagen.
Det er din opgave at varetage opgaver i forbindelse med driften af lokationens vedligehold og sikkerhed. Du har ansvaret for ekspedition af de fysiske samlinger og bistår i arbejdet med læsesalen. I tæt samarbejde med din teamleder i København skaber du overblik over driftsmæssige udfordringer og baner vejen for løsninger i samarbejde med Rigsarkivets driftspartnere, som blandt andet omfatter Bygningsstyrelsen og Bravida. Du får samtidigt et stort ansvar for lokationens magasiner, hvor store dele af den sønderjyske kulturarv opbevares.
Dine konkrete arbejdsopgaver vil være, at
- Fungere som vagtmester og lokationskoordinator, hvilket indebærer løsning af de løbende driftsmæssige opgaver samt ansvar for sikring og sikkerhed, herunder brandsikkerhed og adgangskontrol på lokationen
- Ekspedere i Rigsarkivets magasiner med særligt fokus på at transportere arkivalier til og fra læsesal samt mellem Rigsarkivets lokationer
- Sikre bygningsvedligeholdelse og varetage kontakt med eksterne håndværkere
- Skabe overblik over lokationens budgetterede økonomi
- Bidrage til driften af læsesalen, så Rigsarkivets brugere oplever bedst mulig service
- Bidrage til at servicere de frivillige i Rigsarkivet i Aabenraa
Vi lægger endvidere vægt på, at du har følgende kvalifikationer
- Du er god til at organisere og skabe overblik
- Du er serviceminded og kan samarbejde med forskellige grupper af kolleger
- Du er i god fysisk form og kan løfte arkivalier samt flytte tunge vogne
- Du kan formulere dig på skrift og i tale
- Du er holdspiller og god til at tænke struktureret
- Du er indstillet på, at der er en del oplæring i jobbet fx i forhold til Rigsarkivets særlige arkivsystem
- Du besidder egenskaber som nysgerrighed, grundighed, tålmodighed og gåpåmod
- Du har kørekort og er komfortabel med at køre en større varebil
Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Serviceforbundet/organisationsaftale for vagtfunktionærer i staten. Jobbet er en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen.
Arbejdsstedet er Rigsarkivet, Haderslevvej i Aabenraa.
Ansættelse snarest muligt.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse.
Ansøgning
Send en motiveret ansøgning, CV, certifikater og evt. anden dokumentation for erhvervserfaring via Rigsarkivets rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker ’Søg stillingen’ nederst på denne side.
Ansøgningsfristen er tirsdag den 19. september. Vi afholder samtaler i uge 39.
Nærmere oplysninger om stillingen kan fås hos teamleder Nadia Skovsborg, nls@sa.dk, tlf. 4171 73 22, eller hos vicedirektør Karl Hansen, kcph@sa.dk, tlf. 4171 7324.
Du kan også læse mere om Rigsarkivet på www.rigsarkivet.dk.
Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning af medarbejdere som muligt. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rigsarkivet, Aabenraa, Haderslevvej 45, 6200 Aabenraa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172043&DepartmentId=7581&MediaId=2693&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902159