Sekretariatsleder til forvaltningen Plan, Teknik & Miljø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Den grønne omstilling, bosætning, udvikling af landdistrikter og ikke mindst erhvervsudvikling er dagsordner, du som sekretariatsleder bliver en del af, hvis du får job hos os. Du bliver bindeleddet mellem borgere, politikere, ledelse og medarbejdere. Din hverdag bliver alsidig med stort ledelsesansvar indadtil og opgaveansvar udadtil. Et ansvar, som du ikke står alene med, da vi hos os kun er lykkedes, hvis vi er lykkedes sammen. 

Vi søger en ny teamleder af sekretariatet i Plan, Teknik & Miljø.

Om jobbet
Som vores nye teamleder for sekretariatet får du en stilling, der byder på mange spændende opgaver. Sekretariatet er en del af afdelingen Erhverv & Bæredygtighed og som leder af sekretariatet har du daglig ledelse af sekretariatets 9 medarbejdere og referer til afdelingschefen. Samtidig er du også som sekretariatsleder tæt på direktøren og de øvrige afdelingschefer i forvaltningen.

Som sekretariatsleder ved du, at sekretariatet er til for forvaltningen og ikke omvendt. Det er din opgave at sikre de tværgående opgaver i forvaltningen såsom dagsordensproduktion og protokoller, servicering af ledelse og politikere samt udmøntning af digitale beslutninger. Derudover varetager sekretariatet en række driftsopgaver blandt andet inden for det almene boligområde, forpagtninger, arbejdsmiljø og beboerklagenævn, hvor du både vil indgå i de faglige drøftelser og beslutninger, men også have del i opgaveudførelsen. Du skal derfor både kunne lede og selv påtage dig opgaver.

Om dig
Din kemi skal matche os. Du er derfor ligetil og tilgængelig, har et højt serviceniveau og ser løsninger, der kan understøtte både medarbejdere og kollegaers arbejde. Du har en forståelse for en politisk styret organisation, hvor der kræves hurtige svar og hvor sekretariatets robusthed, dygtighed og servicegen viser, at vi kan jonglere mellem mange dagsordner uden at miste fokus. Du motiveres af og glædes over at kunne bidrage til andre lykkes.

Dit ansvar og arbejdsopgaven er at gå foran som leder og dels skabe resultater gennem dine medarbejdere, men også selv påtage dig opgaver og følge dem til dørs.

Det gør du ved, at

  • sætte retning for medarbejdernes faglige drøftelser og prioriteringer
  • sikre god praksis og udviklingen af teamets faglige ansvarsområder
  • fortsætte udviklingen af trivsel, teamånd, faglig kvalitet og produktivitet af teamet
  • lede op ad i forhold til direktøren og afdelingschefen og påtage dig et medansvar for den samlede udvikling i afdelingen Erhverv & Bæredygtighed.

Ud over den daglige kontakt og sparring med medarbejderne er det bl.a. dit ansvar, at
  • styre budgettet og økonomien for teamet
  • være sekretær for chefgruppen
  • varetage støttet boligbyggeri, herunder tilsyn med boligforeningerne
  • samle og koordinere tværgående borgerhenvendelser og aktindsigtssager
  • være forvaltningens arbejdsmiljøleder og indgå i lokalMED
  • varetage personaleledelse.

Kompetencer og erfaringer
Vi forventer, du uddannelsesmæssige og i de faglige kvalifikationer
 
  • har en relevant videregående uddannelse eksempelvis som jurist eller økonom
  • har gode generalistkompetencer og har let ved at sætte dig ind i juridiske og økonomiske problemstillinger. Det er ikke en nødvendighed, at du har specialistviden, men du kan tilegne dig viden inden for sekretariatets opgaveportefølje.
  • kan være ny som leder, men har erfaring med, at påtage dig et særligt ansvar som eksempelvis koordinator eller projektleder
  • har forståelse for dynamikker i en politisk styret organisation.

Vi lægger vægt på, at du er
  • organiserende og kan skabe rammer og rutiner, så vi sikrer robusthed i vores opgaveløsning samtidig med, at du planlægger og tilrettelægger for at sikre fremdrift. Du er samtidig velovervejet og tålmodig i din arbejdsfacon
  • ansvarlig og tager ejerskab og commitment alvorligt. Du sørger for, at opgaverne afsluttes, leverer til tiden og i aftalte kvalitet
  • ihærdig, ambitiøs, vedholden og målrettet med opgaverne. Du arbejder passioneret, struktureret og slipper ikke, før målet er nået
  • teamdrivende, hvor du aktivt søger dialogen og er tillidsvækkende både internt og i eksterne samarbejder. Du sørger for ejerskab, når du sætter retning og tager styring i processerne
  • optimistisk, hvor du ser det positive i en situation og har en smittende entusiasme. Du fremstår sorgløs, tror på at tingene løser sig og er ikke bange for at begå fejl
  • kommunikerende, synlig og går gerne i dialog med andre. Du kan kommunikere på alle niveauer og er ikke konfliktsky i dialogen.

Desuden lægger vi vægt på, at du trives i en travl og uforudsigelig hverdag, hvor du ubesværet bevæger dig mellem mange dagsordner og mange ledelsesniveauer uden at miste fokus.

Kan du se dig selv hos os?
Du kan læse mere om jobbet i job- og kompetenceprofilen.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsesstedet er Rådhuset, Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa.

Forventet tiltrædelse 1. juni 2024 eller efter aftale.

Stillingen aflønnes i henhold til gældende overenskomst efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Lønnen er cirka 619.618 kr. eksklusiv pension og evt. kvalifikationstillæg.

Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest, og ansættelse er betinget af, at den er tilfredsstillende.

Vil du vide mere
Du kan kontakte afdelingschef Helle Malene Kjølsen Olsen, tlf. 26197813 eller e-mail hmol@aabenraa.dk  med spørgsmål til stillingen eller til forventninger til den kommende teamleder.

Ansøgning
Send din ansøgning og relevante bilag via linket senest mandag den 8. april 2024.

Første samtale afholdes mandag den 15. april 2024.

For kandidater, som går videre til anden samtale, vil der blive udarbejdet en personprofil ved en ledelseskonsulent fra Aabenraa Kommune. Der bliver tilsendt et spørgeskema til de udvalgte kandidater, som skal være udfyldt senest den 16. april kl. 14. Herudover er der en tilbagemeldingssamtale med ledelseskonsulenten den 18. april.

Anden samtale afholdes mandag den 22. april 2024. Ledelseskonsulenten fremlægger personprofilen for ansættelsesudvalget inden anden samtale.

Der indhentes referencer inden anden samtalerunde.
 

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1a95406d)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aabenraa Kommune, Skelbækvej, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6012411

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet