Socialrådgivere til Ungeindsatsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at udvikle dig sammen med os?

Vi er en afdeling, hvor alle aldre er repræsenteret, hvor fagligheden er høj, og hvor vi fælles brænder for at gøre en positiv forskel for de unge og deres familier i kommunen. Ungeteamet i Aabenraa arbejder med målgruppen af unge med særlige behov i alderen 13 - 23 år.

I Børn og Familie arbejder vi ud fra "Sund Opvækst" , som er Aabenraa Kommunes sammenhængende børne-, familie og ungepolitik. Vi er optaget af at skabe forandringer for de familier, vi arbejder med, igennem tæt opfølgning og fokus på effektive indsatser. Vi ønsker at udvikle kvaliteten i sagsbehandlingen og styrke inddragelsen i egen sag.

Hvem er vi:
Myndighedsafdelingen Aabenraa består af to Ungeteams med 14 socialrådgivere, en socialfaglig konsulent og en kontorleder. Vi sidder fysisk på kontoret i Aabenraa centrum. Vores Børneteams og Handicapteam er placeret i Tinglev.

Om jobbet
Vi arbejder målrettet på at få de unge til at tage ansvar for eget liv og sammen med dem skabe de bedste betingelser gennem uddannelse og beskæftigelse mod et selvforsørgende og uafhængigt liv.

For tiden arbejder vi med at forstå og blive klar til Barnets lov, som træder i kraft 1.januar 2024. Herudover arbejder vi med metoden FIT, som vi pt. er ved at implementere. 

Du kommer til at indgå i et team med seks socialrådgivere. Teamet holder sparingsmøder hver uge og sammen har de supervision fire gange årligt.

Du får blandt andet til opgave

  • at vurdere de underretninger, der kommer ind i dine verserende sager 
  • at partshøre forældre og den unge
  • at udarbejde børnefaglige undersøgelser
  • at afholde ungesamtaler
  • at følge op på de indsatser, der er iværksat
  • at samarbejde med dine kollegaer om særlige sager
  • at deltage i faglige drøftelser både på sparingsmøder og ved fælles arrangementer
Vi tilbyder
  • et godt introforløb med mentorordning
  • et højt fagligt miljø med engagerede kolleger
  • muligheden for at skabe resultater for og sammen med udsatte unge og deres familier
  • mulighed for at udvikle og afprøve gode idéer i arbejdet med de unge og deres familier
  • en meget varieret arbejdsdag - hvor to dage sjældent er ens
  • en arbejdsplads, som har fokus på trivsel og godt arbejdsmiljø
  • kollegaer og leder, som altid er parate til at hjælpe hinanden
Hvem er du?
Vi forventer, at du fagligt
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • har erfaring med eller interesse for at ungeområdet
  • har erfaring med eller mod på at tilegne dig ICS-metoden og fagsystemer som DUBU
  • har erfaring med eller mod på at behandle underretninger, udarbejde børnefaglige undersøgelser og handleplaner, samt følge op og afslutte forløb
  • er god til at kommunikere både i tale og på skrift,
Vi forventer, at du personligt
  • udstråler energi og brænder for arbejdet
  • har fokus på de unges ressourcer i stedet for deres begrænsninger
  • formår at skabe gode relationer til unge og deres familier og samarbejdspartnere
  • kan arbejde selvstændigt og i teams og ønsker at indgå i tværfaglige samarbejder
  • kan håndtere at have mange bolde i luften i en ofte uforudsigelig hverdag og kan agere roligt i pressede situationer
  • er fleksibel og i stand til at hjælpe kollegerne ved akut behov

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Alle rådgivere tildeles et ulempetillæg på årligt kr. 12.000 (31.3.00-niveau).

Der er tale om 1 fast stilling på 37 timer ugentligt i Ungeteamet, Myndighedsafdelingen, Børn og Familie med tiltrædelse den 1. oktober 2023.

Forud for ansættelsen indhentes der børne- og straffeattest, og ansættelsen vil være betinget af, at de er tilfredsstillende.

Kan du se dig selv hos os?
Så send din ansøgning, CV, eksamensbevis og relevante bilag via linket senest den 16. august 2023.

Ansættelsessamtaler bliver gennemført den 21. august 2023 på adressen Dr. Margrethes vej 13, 6200 Aabenraa.

Har du brug for at vide mere om stillingen eller har du spørgsmål?
Ring til kontorleder Anette Visby Andersen på telefon 73 76 89 21 eller mobil 21 17 40 07.

Læs mere om Aabenraa Kommune.

Vi glæder os til at høre fra dig.

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=bc732220)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aabenraa Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aabenraa Kommune, Dronning Margrethes Vej, 6200 Aabenraa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=bc732220&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5884318

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet