BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at prøve kræfter som virksomhedskonsulent inden for kontanthjælpsområdet? Så har vi jobbet til dig! Du har måske erfaring med at arbejde med udsatte borgere i dag eller ser det som en spændende udfordring. Hvis ja, så send en ansøgning til os.
Som virksomhedskonsulent på kontanthjælpsområdet er det vigtigt, at du brænder for at hjælpe borgeren til få fodfæste på arbejdsmarkedet eller tage det rette uddannelsesvalg. Ens for alle er, at de mangler en hjælpende hånd. Derudover skal du kunne trives i spændingsfeltet mellem lovgivning, virksomhed og borger.
Dine opgaver er at
- etablere virksomhedspraktik samt ordinære jobs med lønnede timer eller understøtte uddannelsesvalg
- opbygge en tillidsbaseret relation til borgerne som led i en systematisk indsats, hvor målet er fodfæste på arbejdsmarkedet eller ordinær uddannelse
- løbende opfølgning med borgere i virksomhedsforløb med fokus på fastholdelse og progression samt hurtig afklaring og/eller handling i akut opståede situationer
- arbejde tæt sammen med den koordinerende sagsbehandler i at opnå de fælles mål
- undervise i CV, Jobnet/Joblog og Candeno samt hjælpe borgerne med jobsøgning
- skriftlig tilbagemeldinger, som skal anvendes i den helhedsorienteret indsats.
Vi forventer, at du fagligt
- har et bredt kendskab til beskæftigelsesområdet samt gåpåmod til at opsøge de muligheder, der er i lokalområdet
- en relevant uddannelse inden for erhvervsrådgivning, kommunikation, HR eller lignende
- har et godt overblik og er vant til at arbejde struktureret
- er vant til at arbejde tværgående og skabe kontinuitet omkring borgeren
- har gode samtaleevner og kan være udholdende, vedholdende og fastholdende i en hyppig kontakt
- anvender IT i dit arbejde og har flair for Officepakken
- har gode administrative evner, herunder en systematisk og progressiv tilgang til arbejdet.
Vi forventer, at du personligt
- formår, med tålmodighed, at fokusere på det fælles mål
- er tillidsskabende, positiv og løsningsorienteret
- tror på borgeren og kan formidle denne tro på en motiverende måde
- har modet og lysten til at arbejde med unge
- har en fleksibel tilgang til at løse de udfordringer, der dukker op.
Jobcentrets vision
"Vores Jobcenter" danner rammen om et fagligt miljø, hvor kvalitet, effektivitet, engagement og sammenhæng i det vi gør er nøgleord, som afspejles i en professionel og venlig betjening af både borgere, virksomheder og det politiske system. Aabenraa Kommune har fokus på et godt arbejdsmiljø og det gode liv.
Vi kan tilbyde
- et dynamisk arbejdsmiljø med engagerede kolleger
- mulighed for faglig og personlig udvikling
- en arbejdsplads hvor initiativ og samarbejde værdsættes.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er med forventet opstart den 1. juni 2024 eller efter aftale. Stillingen er på 37 timer pr. uge.
Løn efter gældende overenskomst.
Det er en forudsætning for stillingen, at du har kørekort til bil.
Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen er du er velkommen til at kontakte kontorleder for Job og Virksomhed Nikolaj Stage Jensen på tlf. 7376 7754 eller pr. mail på nlj@aabenraa.dk.
Ansøgning og samtaler
Send din ansøgning via linket senest den 12 april 2024.
Ansættelsessamtaler bliver afholdt 23 april 2024.
Vi glæder os til at høre fra dig!
I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=91a7291d)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aabenraa Kommune, Kallemosen, 6200 Aabenraa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6018191