Aabenraa Havn dannede en stemningsfuld ramme om Skt. Hans, da skibet M/V "Arteaga NM" anløb Nyhavn lige før bålet blev tændt. Besøget bidrog til aftenens særlige atmosfære.
I de kommende dage vil skibet blive lastet med 4.400 tons byg fra Brdr. Ewers, en proces der sker gradvist i takt med lastens ankomst til havnen. "Arteaga NM" vil derefter sejle mod Dublin, hvor byggen skal bruges i fødevareproduktion, fortæller havnen på deres Facebook-side.
Kilde: Aabenraa Havn